در نظرسنجی انجام شده از ۲۴هزار مصرف کننده، میزان رضایت مندی مصرف کنندگان آنلاین اپل در ایام کریسمس و عید شکرگذاری، به پایین ترین میزان خود طی ۴ سال گذشته رسیده است. به گفته Forsee اپل طی تعطیلات پایان سال جاری میلادی از لیست ۵ شرکت برتر از نظر میزان رضایت مندی مصرف کنندگان آنلاین هم خارج شده است.

امتیاز سال ۲۰۱۲ این شرکت ۸۰ از ۱۰۰ اعلام شده که ۳ درجه کمتر از امتیاز سال گذشته اپل است. این در حالی است که آمازون با کسب ۸۸ امتیاز از ۱۰۰ توانسته در صدر لیست میزان رضایت مندی مشتریان آنلاین قرار گیرد. این امتیاز بندی بر اساس «درخواست کالا، کارکرد وب سایت و کیفیت محتوای وب سایت» اندازه گیری می شود.

لری فریید، مدیرعامل و رئیس Forsee می گوید: «امسال مشاهده کردیم که حتی برخی از بزرگترین شرکت ها هم اگر بینش رضایت مندی مشتری را از دست دهند، در خطر هستند. رضایت مندی با تجربه کاربری مشتری، هنگامی که به درستی سنجیده شوند، یکی از مهمترین پیشگوهای موفقیت آینده خواهد بود. این چیزی است که آمازون به وضوح آن را دریافته است. اپل هم از تمرکز معمول خود بر تجربه کاربری مشتریان لغزش داشته است. دل و جی سی پنی هم به نظر می رسد که در یافتن راه شان سردرگم شده اند. و این همان چیزی است که آنها را در برابر رقبا به شدت آسیب پذیر می گرداند.»